perjantai 8. heinäkuuta 2016

Aikaansaannoksia

En oikein tiedä mistä johtuu,ettei tämä bloggaaminen ole oikein sujunut.
Valmiita neuleita on kyllä tullut, mutta enpä ole niitä tänne laittanut.

Esittelempä nyt Wetterhoffin

bloggaribrunssilla ostamastani langasta tehdyn tunikan.





Lanka on siis Sirdarin Simply Recycled, joka on T-paita teollisuudesta jääneestä kierrätyspuuvillasta ja akryylista valmistettua.
Malli ns.oman pään tuotos.

Seuraava työ oli Novitan Tennesseestä tehty pusero, joka ei meinannut millään valmistua.

Tein 7-8 aloitusta, osa melkein valmiiksi puseroksi, mutta ne menivät aina purkuun.Lopulta keksin mallin itse ja pusero valmistuin viimeinkin.Jostain syystä siitä ei ole yhtään kuvaa.

Tokmannin mustasta Nako-langasta tein boleron, mutta se on vielä viimeistelyä vailla.Ehkäpä sekin joskus tulee blogattua.

Viimeisin valmistunut työ on Novitan Miamista tehdyt sukkaset, jotka päätyivät Seijap:n jalkoihin.

Olihan väri juuri Seijan lemppari, turkoosi.

Mallineule Niina Laitisen December-sukista.

Sitten hieman muitakin kuulumisia.

Olen huomannut, että olen paljon paremmassa kunnossa kuin kotona ollessani.
Onhan mulla mukavia työkavereita.
Etenkin Hennasta on tullut hyvä ystäväni ja tämän ystävyyden toivon jatkuvan vielä yhteisten työaikojen jälkeenkin.
Tämä heinäkuu töissä on hyvin hiljaista aikaa, sillä kunnantalo on suljettuna ja suurin osa työkavereitakin on kesälomalla.Mutta kohta se alkaa taas arkinen aherrus.



Parin viikon päästä tulee yksi etappi elämässäni,sillä vietän 60-vuotis synttäreitä.

Kohta tämäkin kesä on sitten vietetty, mutta toivotaan näiden laulun sanojen käyvän toteen:"vielä on kesää jäljellä,vielä tulee kauniita päiviä".



lauantai 21. toukokuuta 2016

Bloggaribrunssi Wetterhoffilla

Tänään vietimme ihanan päivän Wetterhoffilla.
Bloggaajia oli kutsuttu bloggaribrunssille, jonka järjestivät Wetterhoffin talon yrittäjät ja Hannele Yrjö-Koskinen Fredrika Wetterhoff-säätiöstä.
Tarjoilupöydät notkuivat herkuista...





Alussa meille järjestettiin prinsessakoulu, josta jokainen sai mukaansa todistuksen.


Tässä vielä tunnelmia ennen brunssia.





Ja sitten pääsimmekin itse asiaan...





Yrittäjät olivat järjestäneet erilaisia työpajoja, joissa saimme askarrella.
Itse tein korvikset ja Seija valmisti miehelleen Pertille kännykkäkotelon.


Wetterhoffin myymälässä opettelimme koukkuneulontaa, mutta siitä ei tullut kuvaa otettua.
Seijan blogista luultavasti löytyy kuvia myös siitä.
Lähtiessämme saimme vielä mukaan kassit, joista löytyi kirjoja,lehti,koruja ym.


Nopesti tuo muutama tunti vierähtikin.
Oli aivan ihana idea järjestää tuollainen tapaaminen.

KIITOS!

Ps.eipä tuolta ilman lankaostoksia pois päässyt, mutta langoista sitten myöhemmin.


pps.olin minäkin mukana ;)




lauantai 23. huhtikuuta 2016

Kevään kuulumisia

Kevät saapuu kovaa vauhtia, mutta mulla neuletahti hidastuu. :)
Tähän suurinpana syynä siis se, että aloitin tuon työharjoittelun 9.3.
Ensin sen piti jatkua vain kuukauden, mutta kuinka ollakaan pomoni ei lähettänyt palkkatuki hakemusta ajoissa.Siispä harjoitteluni jatkui tähän päivään asti.Eli yhteensä kuusi viikkoa.
Ensimmäiset pari viikkoa olin kunnan arkistossa niinkuin suunnitelma olikin.
Sitten tulikin tarve jonkun aloittaa hoitamaan monistamon töitä ja multa kysyttiin siihen halukkuutta.Ja tottakai innostuin.
Siirryin siis hoitamaan myös talon sisäisen postin ja myymälätarvike varaston.
Työni on mielestäni mukavaa joten menen aamuisin mielellään töihin.
Alanhan nyt siis 25.4. asti saamaan kunnon palkkaakin päivärahaan verrattuna.
Mulla on siis oma työhuone, jota jo hieman järjestelin oman makuni mukaiseksi.


Työnimikkeeni on nykyään siis toimistotyöntekijä ei enää "kaupantäti".

Tuo neulepuoli on siis jäännyt vähemmälle kun iltaisin ei voi enää kupeksia puoleen yöhön vaan nukkumaan täytyy mennä jo klo 22. Aamuisin herätys 6.30. Haluan tehdä aamutoimeni rauhassa sillä työt alkavat klo 8.

Yhden tunikan olen Aava-langasta tehnyt ja siitä tulikin mieleiseni.





Näitä blogipäivityksiä taitaa nykyään tulla kovin harvoin, mutta käykäähän siltikin silloin tällöin "kylässä".

Hyvää kevättä ja toivottavasti pian kesää!

lauantai 5. maaliskuuta 2016

Alkavan kevään uutisia

On taas hieman paha mieli siitä, että en ole päivittänyt blogiani.
Neuleita kyllä on "syntynyt" mm.heppasukkia tein yhteensä 12 paria.
Nämä kahdet kämmekkäät ovat tilaustyö.


Välillä piti toki virkata ja siitä muodostui liina ystävälleni Merjalle, joka täytti vuosia.
Tämä siis lähti postissa ihan yllärinä.


Tyttären Huldasta jäi vielä reilusti lankaa, jotein tein itselleni ns.peruspuseron.

Ohje Ravelrystä: http://www.ravelry.com/patterns/library/la-grasse-matinee.
Helman ja hihansuiden reikäneule ns.omasta päästä.
Tätä olenkin jo muutaman kerran pitänyt päällä ja se tuntuu mukavalta ihoa vasten.Onhan siinä mukana myös silkkiä.


Lanka on siis Turkista Ice Yarnsilta tilattua Danzica Silk lankaa.
Rintapieleen laitoin Maspelta saamani sydännapin ja niskanpuolelle kiinnitin Handmade merkin.




Sitten ne tärkeimmät uutiset. :)
Aloitan ensi keskiviikkona 9.3. työharjoittelun oman kuntani (Janakkala)arkistossa. Ensin kuukauden harjoittelu jakso ja sen jälkeen olisi tarkoitus olla työssä tuo eläkeputkeen pääsemiseen vaadittu 26 viikkoa.
Toivottavasti työ on mielenkiintoista ja aika kuluisi kivasti.Olenhan jo ollut kotona työttömänä kohta viisi vuotta.
Mahtaa tuntua oudolta lähteä joka aamu töihin.
Onhan tuo aivan erilaista kuin entinen kaupan kassan työ.Sitä ehdinkin jo tehdä yli kolmekymmentä vuotta.

Viime viikolla kävin lääkärin luona kyselemässä tehtyjen verikokeiden tuloksia ja kerroin hänelle epäileväni mahtaako minulla oikeasti olla fibromyalgia.
Sain sitten lähetteen uudelleen labraan ja nyt otetaan kaikki mahdolliset kokeet kilpirauhasesta,munuaisista, sapesta ja maksasta.Saas nähdä mitä sieltä paljastuu.
Kaikki mun oireet kun sopivat niin fibroon kuin kilpirauhasen toimintahäiriöönkin.
Mm.painonnousu ja kylmyydentunne, ainainen väsymys ym.

Ensiviikoksi on luvattu jo hieman keväisempiä ilmoja, joten uusi elämänvaihe tulee oikeaan aikaan.Tulisi vaan pian kesä! :)

sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Kaksi "Hulda huoletonta"

Pitkään mietin mitä neuloisin Turkista tilaamastani langasta.
Muutamaa jakkua jo aloitin, mutta sitten löysin Huldan takin ohjeen .
(http://www.ravelry.com/patterns/library/huldan-takki)
Niinpä siitä sitten tuli tämä "huoleton".
Hieman jakun yläosaa muutin ohjeesta, sillä se ei mielestäni "istunut" oikein hyvin.
Tein siis raglankavennukset lopussa useammin niin kaula-aukosta tuli hieman pienempi.




Tytärkin ihastui jakkuun ja niin posti toi jälleen Turkista lankapaketin.


Lanka oli kuitenkin niin ohutta, että jouduin sen neulomaan kaksikertaisella langalla.
Nyt molemmat takit ovat valmiit ja olen hyvin tyytyväinen niihin.



Toivottavasti tytärkin tykkää kun saa takkinsa ensi viikolla.
Muitakin neuleita (siis etupäässä sukkia) on tullut neulottua, mutta ne saavat nyt jäädä bloggaamatta.

perjantai 15. tammikuuta 2016

Tilaussukkien tekoa

Kuinka ollakkaan joulun jälkeen alkoi facebookiin tulla sukan teko toiveita.
Karhu-sukat tilattiin Kuusamosta asti  ja jälkeenpäin tilaaja pyysi vielä kynsikkäät samalla kuviolla.






Tilattuja oli yhdet poronrykimä sukat 



ja heppasukkia muutama pari.







Tällä hetkellä taitaa nuo tilatut sukat olla kaikki tehtynä.
Muutamat vielä kotona lähettämättä, koska en ole saannut niistä vielä maksua.

Ehdinhän tuossa sukkien teon välillä tehdä yhden vauvan haalarinkin, josta tuli taastusti uniikki.Otin hieman mallia Novitan ohjeesta, mutta tein siihen omia muutoksia.
Norjalaismyssynkin tein, mutta se jäi kuvaamatta.



perjantai 25. joulukuuta 2015

Ystävien lahjapaketteihin sujahtaneita

Nyt kun tuo aatto on jo ohi voin taas blogata tekeleitä , jotka sujahtivat lahjapaketteihin.
Yleensä en paljon paketteja laittele, mutta tänä jouluna jostain syystä halusin muistaa ystäviäni pehmeillä paketeilla.

Ystäväni Tuula ja miehensä Teuvo saivat nämä sukat.


Toinen ystäväni, Seija sai tossukat.



Merjan huivi jäi kuvaamatta, mutta se oli tehty tällä Novitan ohjeella.Värinä kelta-musta.

Ja Merjan miehelle,Timolle lähetin Karhu-sukat.

Naapurini pariskunta, Tarja ja Reijo saivat nämä.

Siinä tämän joulun ystävien paketit.
Toivottavasti kaikki olivat tyytyväisiä ylläreihinsä.